Köszöntünk a Playstation2 Weboldalán

Ezen a honlapon a Playstation2 nevű konzolal foglalkozunk.Az oldal szerkesztője Emo Joe

Itt ps2-es játékokat fogok bemutatnibemutatni



Mortal Kombat: Shaolin Monks

Kiadó: Midway, Fejlesztő: Paradox Development
Típus: Akció, Verekedős, Mortal Kombat

A Mortal Kombat annak idején alapjában rengette meg a játékipart, s forradalmi erőként volt jelent, s van jelen még a mai napig is...



Pusza belétek, viszonylag régen láttatok már valami jó kis szaftos tesztet tőlem, aminek sok minden oka van, de legfőképpen az, hogy lustasági versenyt rendeztem magammal, és igyekeztem megnyerni. A verseny még zajlik, viszont mindeközben Myko Alto atyánk, aki mellesleg az oldal főszörnye, figyelmeztetett, hogy diszkréten valagba billent ha nem kezdek el nagyon gyorsan valamit csinálni. Pont kapóra jött a PS2-re és Xbox-ra már nem annyira frissiben megjelent új Mortal Kombat játék, mely Shaolin Monks alcímmel és számos ígéretes ficsőrrel felvértezve landolt a konzolkában, s azonnal magába is szippantott mintegy tíz óra játék erejéig. 

MK, ahogy még sose láttuk

Akik a PC-s verziós Mortal Kombat játékok leáldozása után is figyelemmel követték a sorozatot, azok bizonyára tudják, hogy a (PC-re is megjelent) harmatgyenge 4. rész után a fejlesztők beleerősítettek, és igazi vérfrissítést adtak a szériának. A Deadly Alliance, majd méginkább a Deception megjelenése már elégedett hümmögéseket váltott ki a keményvonalas MK rajongókból is, habár a fogadtatás ennek ellenére eléggé vegyes maradt: egyesek istenítették, mások továbbra is gyalázták a sorozat összes 3D-s epizódját. Most pedig megérkezett a legfrisebb darab, mely viszont teljes mértékben új vizekre evez, s olyan persepktívából ismerhetjük meg a sokak által olyannyira szeretett játékvilágot, mint eddig –egy, két katasztrofális kivételtől eltekintve- soha: egy történetorientált single player játék keretein belül!



Ugye mindannyian emlékeztek még az MK1-2 történetére, melyet a játék képekben mesélt el? Ha egy kicsit állni hagytad a cuccot, rögtön elkezdett mindenfélét mesélni neked, csak úgy, mint a játék indításakor is –ez csak amolyan színesítés volt a világ legbrutálisabb bunyós játékában, azonban ahhoz, hogy ennyire korszakalkotó lehessen feltétlenül hozzájárult a nagyon hangulatos háttérvilág is. A Shaolin Monks története valahol ott veszi fel a sztorivonalat, ahol éppen véget ér az első játék: Liu Kang legyőzi Shang Tsung-ot a Mortal Kombat-en, és ezzel bizonytaland időre megvédi a Földet a leigázástól. Kedvenc alakváltó mágusunk azonban nem szeretné bedobni a törülközőt, s a vereséget sem szívesen ismeri el, főleg hogy a nagyfőnök Shao Kahn  közben kezd ideges lenni a túlvilágon, így trükközni kezd egy kicsit. Mi körülbelül ezen a ponton csöppenünk bele a történetbe a bitangul hangulatos renderelt intró megtekintésével, melyben megvizuálhatjuk miként veri rommá egymást az összes lényeges klasszik MK karakter, brutálisabbnál brutálisabb kivégzések közepette. Végül a terem beszakad, és Liu Kang, valamint Kung Lao elszeparálódik a többiektől, így a játék kezdetekor választanunk kell, hogy melyikükkel kívánjuk végiggküzdeni magunkat a Shaolin Monks történetén. Fontoljuk meg a választást, ugyanis később már nem lesz lehetőségünk a módosításra, csak ha elölről kezdjük. Ezen felül pedig létezik még egy megoldás: ez a cooperative játékmód, és én mindenkinek ezt ajánlanám a sima single helyett, ugyanis kategóriákkal magasabb élvezeti értékkel bír. Egy az egyben ugyanazt a történeti szálat játszuk végig, mint az egyjátékos módban, viszont itt természetesen az egyik játékos Liu Kang-et, a másik pedig Kung Lao-t irányítja, s együtt felvenni a harcot a gonoszok seregével szemben valami félelmetesen jó, mindenki aki tud szerezzen magának egy partnert a játék kiszürcsöléséhez.



Újfajta játékélmény

Ha a Mortal Kombat annak idején alapjában rengette meg a játékipart, s forradalmi erőként volt jelent, s van jelen még a mai napig is, úgy nagyon is rendjén van, hogy a Shaolin Monks szintén először hoz be valamit a verekedős játékok világába: ez pedig a teljesen 3D-s harctér. Tudom, tudom, a Tekkenben is lehet ellépni mindenféle irányba, az új MK játékokban is megvolt ez a lehetőség, de itt valami egészen másról van szó, s ez irtózatosan megdobja az egész hangulatot, képes más dimenzókba emelni a sima VS. harcokat is. Adott egy nagydarab harctér, melyben akárhová mászkálhatunk, s mivel a játék nézete nem a bunyós játékoknál szokásos oldalnézet, hanem amolyan beatm’em up-os, ezért ez az egész korábban soha nem látott szabadságérztetet ad. Számos dolog törthető-zúzható is az arénában, s erre igencsak jó hatással van a beépített Havok fizikai motor, melyet a Shaolin Monks a harcokban is igen jó hatásfokkal alkalmaz, s ennek, valamint az újfajta harcrendszernek köszönhetően valami eszméletlen pörgős, zúzós és atomlátványos bunyókat adhatunk elő! Arról van szó, hogy mivel ez egy elsősorban történetorientált játék, az MK-któl megszokott varázslatokhoz és különleges képességek előhozásához, sokszor hosszú billentyűkombinációkat a készítők leegyszerűsítették, és a legtöbbet a jobb felső ravasz és plusz egy gomb megnyomosávával simán előhozhatjuk. Hasonlóan nagyon egyszerű kombókat is csinálni: nem szükséges túlzottan tartanunk magunkat egy-egy előre definiált mozdulatsorhoz, elég ha addig ütjük az elénk kerülő szerencsétlent, ameddig az ujjunk bírja a gomb nyomkodását, és a kombó szorzó csak úgy repked felfelé. Külön poén, hogy például ha a levegőben kezdjük el ütni a csúnya ellenséget, akkor egészen addig, ameddig püföljük mindketten a levegőben maradunk, és úgy egyáltalán; szinte az összes mozdulat kiválóan másol néhány remekbeszabott hongkongi kung-fu filmet, s csak hogy egyet említsek: a Hero rajongói biztos hangosan fognak sikongatni a küzdelmek láttán! Természetesen ennek megfelelően a sima VS. módot nézve nincs annyi lehetőség a Shaolinban, mint az előző MK játékokban, ám annak ellenére, hogy nem ez a játék elsődleges fókusza, a készítők zseniális hangulatot alkottak meg hozzá –mondhatnám azt is, hogy ezzel az MK sokkal arcadeosabb lett, már ha eddig nem lett volna az. Kalandjaink során minden egyes megölt ellenfélért tapasztalati pontokat kapunk, s bizonyos mennyiség után ezekből újabb képességeket vásárolhatunk.



A kivégzések rendszere sem maradt a régi, ez az új szisztéma szerint úgy történik, hogy bizonyos mennyiségű gyakás felpumpálja az erre szolgáló mérőket, és ha az megtellik, lehetőségünk van egy tetszőleges ellenfelet megütve kivégezni őt. A játék során folyamatosan kapunk új kivégzéseket, brutalityket, melyek használatakor elsötétül a képernyő, és a karakterünk előadja az általában eléggé brutális, vértől csöpögő mozdulatsort.

Játszható karakterből viszonylag kevés vonultatik fel, alapból csak a két kung-fu vitéz bőrébe bújhatunk, ám néhány klasszikus karaktert lehetőségünk adódik unlockolni –kilétüket azonban nem fedem fel, nehogy elvesszen a motiváció a végigjátszásra; annyit azonban elárulhatok, hogy Reptile rajongói csalódni fognak. A mozgások valami hihetetlenül jól kidolgozottak, a Tekken és társaival ellentétben itt sokkal keményebb az egész, igazi, kőkemény kung-fut nyomnak a srácok, ellentétben az utóbbi időben a bunyós játékokban elterjedt animés harcmodorokkal. Ennek megfelelően a tipikus hongkongi harcművész karakter Liu Kang úgy sikítozik harc körzben, hogy azt egy jobbfajta metálénekes is simán megirigyelhetné, de a többi karakterre is igaz, hogy a szinkronhangok remekül sikerültek, akárcsak a környezeti zörejek, illetve a zene.



A helyszínekről ismét csak szuperlatívuszokban vagyok képes írni: a készítők teljes mértékben a Mortal Kombat 2 hangulatát hozták vissza, ennek megfelelően az abban feltűnő összes lényegesebb helyszínt viszonlátjuk, azonban történetbe ágyazva, s így, út közben rájuk találva még nagyobbat ütnek, mint amekkorát egyébként csaphatnának. Járunk majd az elátkozott erdőben (tudjátok ahol élnek a fák), vagy éppen abban a fellegvárban, ahol a harctér hátterében az a csuklyás forma áll, mögötte az éggel, ésatöbbi satöbbi. A fejlesztők semmilyen apróság felett nem siklottak el, kegyetlen és precíz profizmussal találják a játékot, s így a régi MK rajongókat minden egyes újabb percben a teljes megelégedés érzése töltheti el. Maga a történet egyébként azért nem fog oscar díjat kapni, ezt gondolom sejtitek, valamint maga a játékmenet is leül egy kicsit, miután kijutunk Outlandre, ám az újabb és újabb flashbackek és látványos bossfightok mindig képesek folytatásra késztetni a játékost.

Zárásul

A játék mindezeken felül számos “kontentet” is kínál: unlockolható conept rajzok, új pályák, sőt mazohista hardcore fanok előhozhatják a régi klasszikus MK2 –t is! Sajnos a grafika nincs a csúcson, s láttuk már hogy még a jó öreg PS2-ből is csodás dolgokat lehet kihozni egy kis ráfordítással, így talán erre a részre a készítők kicsit jobban odafigyelhettek volna. Ed Boon és kreatív csapata ismét az egy olyan játékot készített, mely minden konzoltulajdonos számára kötelező darab, s habár vannak hibái s unalmas pillanatai is jócskán, ez mit sem von le a frenetikus Mortal Kombat hangulatból és az újszerű harc és látvány földbedöngölő értékéből.





God of War

Kiadó: SCEA, Fejlesztő: SCEA
Típus: Akció, Harcos

A Devil May Cry, a Rygar és a Castlevania ügyes hibridje az ókori görög mitológiákra építve. Egyszerűen kihagyhatatlan!



Íme a God of War alapvetése – ókori tematika, ezen belül a görög mitológia, mely mindig hálás anyag a feldolgozó, fantasy jellegű megközelítések számára, legyen szó könyvről, filmről, vagy – esetünkben – játékról. Az adaptáció kivitele jelenfelvonásban a tökéletesség csúcsait ostromolja TRAGÉDIA

„Az Olümposz istenei magamra hagytak engem. Nincs mit remélnem...”

És Kratos levetette magát Görögország egyik legmagasabb hegyének csúcsáról. Tíz év szenvedés, tíz év rémálom után most minden véget ért. Számára a halál az egyetlen kiút az őrület káoszából.

Pedig Kratos egykor az istenek bajnoka volt...

...klasszikus, spártai körülmények között felnevelkedett harcos titán, majd seregek uraként a vérfürdő szerelmese. A csúcson azonban tragédia sújt hősünkre: elveszíti családját, az istenek élete hátralevő részében víziókkal és rémálmokkal gyötrik. Kiváltság, nem csak menekülés számára, hogy önkezével vethet véget életének. A játék sztorijából tudjuk meg, pontosan mi történt a híróval a sötét véget megelőző három hétben.



Íme a God of War alapvetése – ókori tematika, ezen belül a görög mitológia, mely mindig hálás anyag a feldolgozó, fantasy jellegű megközelítések számára, legyen szó könyvről, filmről, vagy – esetünkben – játékról. Az adaptáció kivitele jelen felvonásban a tökéletesség csúcsait ostromolja.

Nézzük, mi áll ehhez rendelkezésünkre.

IN MEDIAS RES


Adott kezdő felütésként a főmenü, mely első ránézésre semmi grandiózusat nem ígér. A szokásos dolgokon túl a „Treasures” opció kelti fel a jámbor játékos figyelmét, amely számos kiegészítő kisfilmet kínál a sztorit a legvégsőkig magáévá tevő gémer számára, pl. törölt jeleneteket a direktor tolmácsolásában, a játék trailerét, a karakterfejlesztés stádiumait, kosztümöket és egyéb érdekességeket – ezek nagy része természetesen csak a játék bizonyos stációinak elérésekor nyílik meg.



Az új játékot választva a szokásos nehézségi móduszokkal találkozunk, melyek esetében hősünk a könnyű szinten halandóként, normálon hősként, nehéz fokozaton pedig spártaiként van aposztrofálva. Az újrajátszásra az isteni egóval egyenértékű nagyon nehéz szint buzdítja a jámbor gémert – illetve azokat, akiknek nem elég hektoliter vér fröcsköl fent és alant akár szimpla „nehéz” fokozaton is. :)

A nehézségi szintet belőve elindul a bevezető videó a teszt elején olvasható szöveggel, azaz hősünk öngyilkosságával indít a sztori – érdekes és ötletes nyitás. Ezek után a cselekmény nagy része arról szól, az Olümposz isteneinek bajnokaként miként indul Kratos Árész, a háború istene ellen, aki el akarja pusztítani Athén városát. Ám Árész megfékezésének csupán egyetlen módja van: Pandora szelencéjének megtalálása, melynek ereje olyan hatalmas, hogy még maguk az istenek is rettegnek tőle. Míg eljutunk Pandora szelencéjéhez, egyre többet megtudunk Kratosról és sorsáról, aki a sztori elején – ne szépítsük – nem az a hagyományos, igazságosztó jófiú.

Hősünk mindenekelőtt gyakorlott, és kegyetlen harcos, mely képességének prezentálása a játék egyik fő attrakciója. Be kell valljam, jómagam nem vagyok a hentelős játékok rajongója, és eleinte a God of War sem tetszett igazán a szinte folyamatos gyakás miatt. Ám a Prince of Persia (mely nyilvánvalóan az egyik inspirációs forrás a Devil May Cry mellett, ám ez ennél a stuffnál bocsánatos bűn) sorozat gyöngyszemeihez hasonlóan itt is olyan káprázatosan, ötletesen és látványosan van megoldva, illetve kivitelezve a harc, hogy még a magamfajta is élvezettel üt-ver mindenkit, aki a spártai titán útjába kerülni szerencsétlen.


Ennek az elképesztő harcnak az eszköztára mégsincs túlbonyolítva. Alapfelszerelésünk a Káosz Pengéi nevezetű készség, melyet vörös orbok (a’ la DMC3) szerzésével upgrade-elhetünk, és új kombókat is így tanulunk – utóbbiak nem különösen nehezek, ami nagyon tetszik, úgyis megtanuljuk.

A csata másik eszköze a mágia. Utunk során az isteni pantheon neves képviselőivel fogunk találkozni, akik – missziónkat segítendő – különböző varázslatok képességével tesznek boldoggá minket. Pl. Zeusz villámokkal, Hádész pedig alvilági lelkekkel igyekszik segíteni az Árész lemészárlásának sikeres végkimenetelét. Ezen varázslatok előhívása az iránygombokkal történik – a megoldás engem egyből a Primal c. örökbecsű, szintén Sony dajkálta PS2-es exkluzívra emlékeztet, melyben Jen démoni alakjai ugyanilyen módon csalogathatóak elő.

A harcok sora és mikéntje gyakran megköveteli, hogy a pengéket és a varázslást váltogatva használjuk, mely hihetetlenül intenzív és pazar látvánnyal kényezteti látóidegünket.



Mindez persze megspékelendő az ellenfelek garmadájával, melyek mindegyike természetesen a görög mitológia szörnyekben és egyéb, ijesztő teremtményekben sem fukarkodó tárházából származnak. Találkozni fogunk többek között küklopszokkal, minotauruszukkal, élőhalottakkal, hárpiákkal, gorgókkal, a bossok személyében pedig a Kerberosszal, vagy a Hidrával. Ezek a baddie-k tökéletesen kidolgozottak, kellően félelmetesek, és remekül reprezentálják a görög mitológia sokszor valóban rémisztő szegmenseinek hangulatát. Tömegesen támadnak, típusonként eltérő stratégiával, így egyrészt fürgén kell harcolnunk, másrészt türelmesen, mivel bizony számos ellenfélnél kell kis idő, mire kitapasztaljuk a gyengéit, odáig pedig bizony számos alkalommal el fog érni a megváltó halál. Utóbbi esetében szerencsére nem az utolsó mentésünkről kezdünk újra mindent, hanem a játék folyamatosan „checkpoint”-okat generál, és ide tesz vissza, ha éppenséggel elbuktunk.

Erősebb ellenfeleinknél lép életbe a God of War számos speciális, helyzettől függő támadása. Ugyan ezek a monszterek a normál harcmodorban is leküzdhetők, könnyebb, és főleg látványosabb a speciális módusz használata. Amikor ellenfelünk bizonyos életerő szintre legyengült, egy gomb ikonja jelenik meg a feje felett, amit lenyomva megkezdődik egy mini játék. Ha helyesen, és jó időben nyomjuk le a képernyőn megjelenő Kör, Háromszög, Négyzet, X gombokat, illetve forgatjuk a megfelelő irányba a bal analóg kart, a híró látványos és egyedi mozdulatokkal küldi földre partnerét. Más esetekben csupán egy gombot – általában a Kört – kell a lehető leggyorsabban nyomogatnunk, ilyenkor sanszos a kontrollertörés, esetleg az irányító készség levegőben való röptetése, és persze a kéz izmai görcsbe rándulásának esélye is. Ám bízvást állíthatom, annyi pluszt nyújt ez a játék, hogy megéri a kitartást minden egyes harc, és a fejlesztőknek csakis elismerés jár ezért a nagyszerű fícsörért is.

Tesztem tárgyának másik nagy erősségét a rejtvények jelentik. A görög mitológia világának megfelelően a fejtörők is tematikusak: csapdák, labirintusok, szobrok, titkos karok; máskor a régi idők nyílágyúit kell használnunk, mi több, ellenfeleink is kulcsai egyes rejtvényeknek. A gondolkodásra is ugyanúgy érdemes időt szánni, mint a küzdelemre, a sikerélmény mindenért kárpótol.



KATARZIS


Ezek után rátérek a játék grafikájának, és látványvilágának magasztalására. Nos, a szcenárió egyrészt az újabban divatozó „darkos” (állítólag így jobban eladható az adott item, „felnőttesebb”, „komolyabb” stb.) felütésű, ám a helyszínek elképesztően szépen és realisztikusan vannak kidolgozva. Személyes nagy bánatom, hogy a kamera rögzített, így nem tudunk nézelődni – ami egyik kedvenc foglalatosságom a God of Warhoz hasonló látványvilággal rendelkező játékokkal való szórakozás során. Ám ennek ellenére még így is sok a csodálkoznivaló, főleg Athénban – valljuk be, a kezdő, Égei-tengeri kép és a hajókon folytatott küzdelem nem sikerült túl fílingesre, összevetve akár a Cold Fear kísértethajójával, ami hasonlóan horrorisztikus, sötét és viharos.

A lokációk is változatosak: az előbb említett égeikumi nyitás után depresszív, zárt helyek (pl. Athén csatornarendszere), az elveszett lelkek sivataga, az athéni agóra, vagy az Orákulum hatalmas temploma. A helyszínek jól bejárhatóak, sokszor érdemes kutatni kisebb, eldugott helyek után, ahol vörös orbokat, mágia- és életerő növelő pontokat és egyéb jóságokat találunk. Minden épület, tereptárgy a végletekig kidolgozott, nem kímélve a frame-eket, illetve a Fekete Ördög kapacitását sem, mely hallhatóan folyamatosan dolgozik az események adagolása során.



Hanganyag: ezzel a tétellel nagyjából úgy voltam, mint a grafikával. Az Égei részen még nem túl jó, Athéntól viszont egyszerűen döbbenetes. Némi hibát talán a szinkronnál lehet tapasztalni, amely olykor picit lemarad a szájmozgástól, de ezt csak nagyon kevésszer vettem észre. A harcok alatt marad a dinamikus, metálos muzsika, ám az egyéb, átvezető részeken görög akkordokkal megtűzdelt, máskor kórus által előadott betétek segítenek az élmény még teljesebb magunkba szippantásában.

Mindezt látni, hallani, átélni kell.

Amiben a játék kevésbé jó, az a szavatosság. Az összes játékidő 10-15 óránál nem több, és nem igazán ösztönöz az újrajátszásra – hiszen az extra anyagot megkapjuk az első végigjátszás után, a korábban említett nagyon nehéz „God” módusz pedig a hardcore GOW harcosoknak való. Ennek ellenére véleményem szerint a fenti, szuperlatívuszokkal is nehezen jellemezhető tulajdonságok miatt megéri újra (és újra) végigvinni a játékot. Különösen azoknak, akik kedvelik az érettebb akció-kaland műfajt, és nem másodsorban a hellenisztikus kultúrát. PS2 tulajoknak kötelező anyag.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2f/Futurama-ps2-cover.jpg

Futurama

Kiadó: Sierra, Fejlesztő: UDS
Típus: Akció, Sci-Fi

A világhírű rajzfilmsorozat inmáron konzolon is hódit.

A világhírű Simpson család készítőinek futurisztikus rémálomszerű (:D) sci-fi rajzfilme inmáron konzolon is hódít. Bender forever!A játék történetét ugyanaz a brigád készítette, mint akik a rajzfilmes sorozaton dolgoztak. Ezúttal azt sikerült összehozniuk, hogy egy gonosz üzletasszony, név szerint Mom, felvásárolta a Planet Express Deliveries céget az öreg Farnsworth professzortól, minek következtében ú uralja a fél bolygót. Terve az, hogy rabszolgaságba hajta az emberiséget és a földet egy hatalmas harci űrhajóvá alakítha.

Végy egy kis Simpson család mentalitást, adj hozzá ezer évet, egy pizzafutár srácot a múltból, egy dögös küklopszpilótalányt egy elborult tudóst, egy rákszabású orvost s mindezt még spkékeld meg egy kiszámíthatatlan életművész robottal...

...majd gyúrd az egészet egy XXXI.-ik századi szállitmányozási céggé, s már kész is az instant Futurama. De ki ne ismerné Matt Groening futurisztikus, szatírius rajzfilmsorozatát mely szintén a Simpson család alkotóinak kezei alól csúszott ki, s szintén hatalmas siker övezte mindenhol ahol csak bemutatták. Érdekesség képpen, míg kicsiny hazánkban éjfél tájékán talán lesz hozzá szerencsénk egy kereskedelmi csatornán mint ismétlés, addig tőlünk kicsit távolabb már mindhárom season megjelent DVD-n (hümm majd mexerezzük ;) ). Egyszóval úgy fest hogy egy ráérős délutanon a UDS fejlesztőgárdája megegyezvén a Sierra kiadóval életre keltette a Futurama-t egy 3rd person platform shooter forma játéknak álcázva, mely megjelnítését tekintve 3D-s rajzárnykolt, magyarul olyan mint egy háromdimenziós rajzfilm. Itt megemlítendőnek tartom még, hogy a párhuzam a játék és a rajzfilm között nem csupán a külsőn ütközik ki, sőt maximális. Nemcsakhogy két teljes epizód zajlik le ízléses animáció formájában a játék menete alatt, de a rajongók még mélyebben betekintést nyerhetnek kedvenceik életének legapróbb részleteibe is. Minderre  garanciaként szolgál, hogy a storyboardot, a zenét, az effekteket, a karaktereket és persze az animációkat is az eredeti alkotógárdával együtt elvenítették meg.

 

Story

 

Mi akkor csatlakozunk be a Storyba, midőn lassan körvonalazódni látszik a föld bolygó lakóinak számára, hogy Mom (Nagyi – jelen esetben mint gonosz főellenfél) a robotolajok legnagyobb gyártója át akarja venni az uralmat az egész planéta felett (merthogy már az 51%-a a birtokában van) és egyetlen gigantikus csatahajóvá akarja alakítani, s persze mindehhez csupán rabszolgasorsba óhatja kényszeríteni az emberiséget s más éppen a földön időző fajokat. A mi feladatunk lesz tehát hogy segítsünk Fry-nak Leela-nak és nem utolsósorban Bender-nek (Bender 4Eva), hogy a professzor által eszkábált időgép igénybevétele után megakadályozzák a múltban Mom sötét terveit, mielőtt megkaparintaná a föld 51%-át.

Hát akkor hajrá.

 

Teszt:

 

A korong behelyezését és egy felettébb izéses menüt követően, melyet a már ismert főcímzene kísér s rögtön kedvet, hangulatot is korbácsol egy kis játékhoz, szóval ezt követően máris elénk tárul a nyitó animáció (nem kevés poénnal tüzdelve), majd már meg is kapjuk Fry irányítását. Az első pálya mintegy tutorial szolgál, mint ahogy az álltalában megszokott. Össze kell gyüjtenünk a professzor által szanaszerteszét hagyott szerszámokat, amik persze nincsenek azért annyira bonyolult helyeken, de ahhoz éppen elég hogy megbarátkozzunk az irányítással és a kezekéssel (pick up & play). Megmondom az öszintét hogy az első pár pályát nem alakítottam volna ki ilyen szükösre (az első a mühely a második a csatorna) hiszen rögtön kiütözhetnek a zavaró jelenségek. A grafika és az irányítás fitti ugyan de a kamerakezelés sokszor zavaró és megakadályozza a terek megfelő bevizslatását, ugyan be lehet váltani 1st person-ba is de ugyanekkor meg persze blokkolva van a mozgás, szóval ez a csak nézelődj mód. A pályák kialakítása jó, csak néhol nagy a kontraszt, egykor elbotlunk a túlzsúfolt tereptárgyaktól, néhol szinte a textúra is alig ismétlődik, de végtére is a rajzfilmhez hű. De nem árt jól megtanulni már az elején az irányítást jó alaposan, hogyha a fejünkbe vesszük a végigjátszást mert, igaz ugyan hogy sok kellemes percet fog szerezni nekünk a főszreplőgárda, az átvezető képsorok, a feladtok és a fordulatok, de mindezért keményen meg is kell küzdeni, mert a game nem abból a minden sarkon energia és ha itt leugrom túlélem fajából való, szóval nem egy könnyü darab. De így kihívás, hisz a föld megmentése sosem volt könnyü feladat, még ha rajzoltak akkor se J. Végtére is igényes, aprólékos munka kisebb hibákkal, de aki amúgy is oda van a Futurama-ért annak kötelező darab ez a kis interaktív rajzfilm.







Weblap látogatottság számláló:

Mai: 5
Tegnapi: 6
Heti: 11
Havi: 204
Össz.: 93 238

Látogatottság növelés
Oldal: Playstation2 Játéktesztek
Köszöntünk a Playstation2 Weboldalán - © 2008 - 2024 - playstationketto.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »